Chcesz wiedzieć, jak za pomocą prostego triku sprawić, że Twoja oferta będzie atrakcyjniejsza? 

Jedną z najważniejszych zasad skutecznej komunikacji jest tak zwany „język korzyści”. Korzystając z niego skupiasz się na pozytywach danego aspektu i zwracasz uwagę klienta na superlatywy, na to jak będzie się po sesji czuł, co uzyska – czyli jakie będzie miał z tego korzyści.

język korzyści

trik, który odmieni twoją ofertę

Język korzyści polega na doborze słów dopasowanym do klienta. Ma na celu jego przekonanie do skorzystania z danej oferty. Używając języka korzyści skupiasz się – jak sama nazwa wskazuje – na korzyściach danej usługi/produktu.

Przestawiasz za pomocą danej wypowiedzi wszystkie zalety, korzyści, które czekają klienta w trakcie lub po realizacji usługi. Słowem – przedstawiasz mu wszystko to, co będzie z tego miał. Ten zabieg to po prostu psychologiczny trik. Możesz o tej samej sprawie opowiedzieć na dwa różne sposoby i otrzymasz dwa różne rezultaty – podam Ci przykład. Za pomocą tego stylu komunikacji możesz przedstawić wszystko w o wiele bardziej przyjemnym dla klienta świetle, dzięki czemu sesja nie jest już taka istotna.

„Zapraszam na sesję w cenie 1000 zł. Otrzymasz 10 odbitek w wersji elektronicznej”

albo

„Zapraszam na sesję dzięki której miło spędzisz czas, będziesz miał pamiątkę na lata i będziesz czuć się wspaniale! Zadbam o Twoje poczucie bezpieczeństwa, pokażę Ci krok po kroku, jak zapozować. Zrób coś miłego dla siebie i spotkajmy się razem na wyjątkowej sesji. Koszt usługi to 1000zł”

Przyznaj, która wersja brzmi lepiej? 🙂

odpowiedz na potrzeby/problemy swoje klienta

trik, który odmieni twoją ofertę

Trzeba przede wszystkim pamiętać, że sesja to nie tylko zdjęcia i uświadomić o tym klienta. Można obrać różne ścieżki. Pokazać mu rozwiązanie jego problemu, zaoferować mu to, o czym marzy – pamiętaj jednak, żeby nie za bardzo uciekać w fantazje, niech te zapewnienia będą realną wizją. Pokazujemy, jak jego życie zmieni się po zakupie, ponieważ koncentrujemy się na benefitach. Odwołuj się do jego emocji, nie bądź nachalny i przede wszystkim przeanalizuj potrzeby klienta.

Jak to zrobić?

  • answer the public
  • zadawaj pytania

Kiedy już masz wiedze na temat tego z jakimi problemami borykają się Twoi klienci i o czym marzą przejdź do tworzenia analizy swojej oferty. Pogrupuj wypowiedzi klientów i do każdej z nich dopasuj cechę swojej usługi.

Podam Ci przykład:

  • Problem klienta -> niska samoocena, zapewnienie że jest się niefotogenicznym
  • Cecha usługi -> ujęcia wykonane przez profesjonalnego fotografa
  • Rozwiązanie -> nie ma niefotogenicznych ludzi, są tylko Ci źle sfotografowani 

Za pomocą tych trzech cech możesz stworzyć komunikat trafiający idealnie do swojego klienta:

“Masz wrażenie, że zawsze wychodzisz źle na swoich zdjęciach, nie lubisz się oglądać na ekranie aparatu i przez to masz niską samoocenę?

Osób takich, jak Ty jest mnóstwo. Przychodzili do mnie z podobnym problemem. Brakiem ładnych zdjęć, pamiątek. Niskim poczuciem własnej wartości i brakiem pewności siebie.

Na wejściu opowiadali mi, jak ta sesja będzie moją najgorszą – przecież źle wychodzą na zdjęciach.

Po sesji jednak poczuli się o wiele lepiej, a gdy zobaczyli gotowe kadry już zbierali szczękę z podłogi. Nie ma bowiem ludzi niefotogenicznych – są tylko Ci źle sfotografowani! Dlatego warto udać się do profesjonalnego fotografa, który dostrzeże Twoje mocne strony i sprawi, że na zdjęciach będziesz błyszczeć! 

Chcesz mieć pięknie zdjęcia i zobaczyć siebie moimi oczami? 

Za pomocą światła sprawie, że nie będziesz mógł oderwać wzroku od siebie na zdjęciach, będziesz też wiedział jak na przyszłość pozować na zdjęciach na wakacjach, aby wyglądać jak najlepiej i w końcu spojrzysz na siebie łaskawiej. z miłością!

Napisz do mnie, a spełnie Twoje marzenia o pięknych zdjęciach i sprawię, że poczujesz się pięknie!”

 

Widzisz? Od razu lepiej – ani słowa o cenie, o ilości odbitek. Tylko klient i jego potrzeby. Wykorzystałam jego obawy, pokazałam historię innych pokazująć, że nie jest sam i podałam rozwiązanie – czyli wizytę u mnie na sesji 🙂 

Podsumowanie

trik, który odmieni twoją ofertę

Używając języka korzyści nie mówimy o produkcie, nie opisujemy go. To nikogo nie interesuje. Pokazujemy mu właśnie to, co go interesuje najbardziej, czyli to, co będzie z tego miał. Wystarczą krótkie komunikaty, aby uniknąć niepotrzebnego przeciążenia informacyjnego.

Jeżeli chcesz zadbać o swój biznes i powoli go zmieniać, to zacznij od tego! Zrób audyt swoich ofert i zmień sposób, w jaki wypowiadasz o swoich usługach na social mediach – niech klienci wiedzą, że warto!

A jeżeli chcesz poznać więcej trików na temat skutecznej komunikacji i tworzenia ofert koniecznie zapisz się do newslettera!

Chcesz wiedzieć więcej? Polecam zainwestować w workbooka dostępnego w sklepie „5 błędów, przez które nie masz klientów, dzięki któremu aż nie będziesz się mógł wygrzebać z nowych zapytań 😀

Jeżeli wrzucisz go do koszyka razem z e-bookiem „Twój Fotograficzny Buddy” zostanie automatycznie naliczony w koszyku rabat wysokości 10%!

Chcesz wiedzieć więcej?

Przeczytaj mojego e-booka o założeniu i prowadzeniu działalności fotograficznej lub umów się na konsultacje

e-book

konsultacje

Znajdziesz tam wiele ciekawych informacji, między innymi dowiesz się tego, jak:

– założyć własną markę w zgodzie ze sobą jednocześnie się wyróżniając

– zabezpieczyć się prawnie i księgowo

– o tym jak stworzyć ciekawą i przyciągającą ofertę oraz jak się wyceniać

– jakie media społecznościowe prowadzić (i jak!), oraz dlaczego własna strona internetowa jest ważna

– o tym jak stworzyć atrakcyjne portfolio i gdzie szukać klientów

– o tym jak zorganizować idealną sesje, jak stworzyć swobodna atmosferę na sesji. O tym jak rozmawiać z klientem, jak odpowiadać na zadane przez niego (czasem zaskakujące) pytania

– jak zarobić więcej na sesji

– uzyskasz dostęp do materiałów dodatkowych, wzorów umów, szablonów maili i wiele, wiele innych;

– poznasz odpowiedź na pytanie dotyczące tego jaką formę działalności wybrać i gdzie szukać klientów

 

    Przed konsultacjami poproszę Cię o listę wstępnym tematów, które chcesz ze mną poruszyć – zarys opisz w mailu powyżej.

    Przygotuję się przed spotkaniem, aby podzielić się z Tobą gotowymi rozwiązaniami.

    Podaj również adresy swoich social mediów, stronę internetową itp.

    Podczas konsultacji możemy omówić między innymi następujące zagadnienia:

    – Twój biznes fotograficzny i jego strategię oraz dalszy rozwój 

    – Problemy, które stoją Ci na drodze do rozwinięcia działalności i osiągnięcia sukcesu

    –  Twoje portfolio, media społecznościowe, styl fotografii warsztat i estetykę

    – Twoje grupy docelowe, cele marketingowe

    – Branding, wizerunek marki

    – Bieżące problemy: brak klientów, wycena usług, trudność w rozmowach z klientami itp.

    I wiele wiele innych. Skontaktuj się ze mną za pomocą formularza obok, a wybierzemy dogodny dla Ciebie termin i rozpoczniemy rewolucję!

    • Konsultacje Online
    • pln 300 1 godzina

    Instagram

    @twojfotograficznybuddy

    Post a Comment